רישוי עסקים וחברת קייטרינג

דף הבית » מאמרים כלליים » רישוי עסקים וחברת קייטרינג

בישראל פועלות אין ספור חברות קייטרינג, כשעד ממש לא מזמן לא היה צריך יותר מידי בכדי לפתוח שרות שכזה ולהתחיל לפעול.
אך לאור שינויים בגישה ובחקיקה האכיפה בעניין הופכת ליותר ויותר אפשרית והביטוי בשטח נראה לעין עם מספר הולך וגדל של חברות מהסוג הזה שלא זוכות לקבל רישיון לעסק ונאלצות לסגור או לחילופין לצאת במסע ארוך ומייגע של יישור קו עם דרישותיהם של כל הגופים המעורבים.

מי מטפל ברישיונות?

בכל עייריה או רשות מקומית ישנה מחלקה לרישוי עסקים. המחלקה אחראית על כל הנושא, היא מבקרת את התהליך ואוכפת את החקיקה הרלוונטית. היא ורק היא מחזיקה בחותמת האישור הסופי שרק לאחריה יכול אותו שירות קייטרינג או כל עסק אחר לפעול כחוק. חשוב לומר שלא כל האישורים מגיעים מהמחלקה עצמה, ישנם לא מעט גופים חיצוניים שמעורבים בקבלת רישיון לעסק כמו שירות מכבי האש המקומי, המשטרה, מחלקת התברואה, משרד הבריאות, מחלקת ההנדסה העירונית, משרד החקלאות וכל גוף אחר שימצא לנכון בהתאם לאופי העסק המדובר כאשר עסקי מזון נוטים להיות חשופים להרבה יותר בדיקות בשל הרגישות הרבה של התחום.

רישוי עסקים ורכישת ציוד למטבח תעשייתי

תהליך הרישוי מתייחס לאין ספור מרכיבים, החלל, תנאי השימור, התנהלות עם פסולת, תנאי בטיחות, סניטציה, תכנון נכון של החלל ועוד כשאחד מהמרכיבים הפחות ידועים הוא הציוד בו משתמשים העובדים בבית העסק ו/או הלקוחות שלו. אחת מהטעויות הנפוצות ביותר בקרב אנשי עסקים חדשים בתחום היא רכישת ציוד מיד שנייה או מכל ספק שהוא מבלי לשים לב לתאימות ציוד אל דרישות תהליך הרישוי, טעות שבשלב מתקדם יותר עלולה לעקב את הפרויקט כולו, לעלות הרבה כסף ובמקרים קיצוניים אפילו למנוע את קבלת הרישיון.

חשיבותו של ייעוץ מקצועי

כפי שניתן לראות מההסברים הקצרים שהבאנו עד כה, הנפקת רישיון הוא אינו עניין של מה בכך. מדובר בתהליך שלם המאגד בתוכו אין ספור גופים והתמודדות נאותה איתו שבאמת תניב את הרישיון הנכסף מחייבת היכרות מעמיקה עם החוק כמו גם עם הדרך להתנהל מול כול גוף מדיני בשפתו שלו, לדעת למי להגישה מה ומתי, איפה אפשר לחסוך ואיפה ממש לא כדאי ועוד המון מידע מועיל שמבטיח לקצר את משך התנהלות התהליך ואת עוגמת הנפש הכרוכה בו.
בעלי עסקים שבוחרים להתמודד עם הנושא לבד נוטים למצוא את עצמם עמוק בתוך ערימות של טפסים, אישורים, בקשות וריצות בלתי נגמרות אחרי עוד טפסים, עוד אישורים וכו' כשדבר רודף דבר ובסוף כל הסיפור הזה עלולה להתגלות איזו טעות נגררת או ליקוי שלא אובחן כיאות ושוב יתחיל המרוץ וחוזר חלילה כשלא תמיד מונפק לאותו עסק אישור פעולה זמני מה שאומר שהנזק הכלכלי כפול ומכופל, כלומר גם תשלומים לרשויות עבור אי אילו שירותים ואישורים וגם ההפסדים שיגרמו מסגירת המקום.

2017-05-18T12:32:13+00:00