הדבר החשוב ביותר לדאוג לו בתהליך פתיחת עסק חדש הוא רישיון לעסק. אם הצלחתם לעבור את המשוכה הזו, חשוב ביותר גם לדאוג לתשתית אינטרנט לעסק שלכם – אמינה ומהירה, שתאפשר לנהל את העסק ביעילות.
אם החלטתם להקים עסק, הצעד הראשון שעליכם לעשות הוא לברר האם העסק שלכם חייב ברישוי עסק. מרבית העסקים חייבים ברישיון עסק, שאותו מנפיקה הרשות המקומית, אך ישנם סוגי עסקים מסוימים, כגון חנויות נעליים, חנויות בגדים ומשרדים שונים, שפטורים מהוצאת רישיון עסק. אם עליכם לקבל רישיון עסק, תצטרכו ראשית לעמוד בכל החוקים והתקנות של האגף לרישוי עסקים, ולהקפיד למלא אחריהם למשך כל תקופת הרישיון שתקבלו.
קבלת רישיון העסק מערבת גורמים וגופים רבים, ועל כן עלולה להימשך זמן רב, גם אם אין כל בעיה עם העסק שלכם. לכן, מומלץ להגיש בקשת רישוי עסק מייד עם התחלת התהליכים לפתיחת העסק, כדי לא לעכב את התהליך כולו – אם אתם חייבים ברישיון עסק לא תוכלו להתחיל ולפעול ללא הרישיון. בעל עסק המפעיל עסק ללא רישיון מסתכן בהליכים משפטיים פליליים, סגירת העסק וקנסות גבוהים שעלולה הרשות להטיל עליו.
אחרי שהגשתם את בקשת הרישוי, תוכלו להתפנות למשימות אחרות שעליכם להשלים לפני תחילת הפעילות העסקית שלכם. בעידן המידע של ימינו, חשוב בראש ובראשונה לדאוג לתשתית לייעוץ עסקי. כמעט כל עסק, נזקק לשירותי דואר אלקטרוני, מידע ותוכנות מקוונות באופן שוטף. חיבור לשירותי אינטרנט יאפשר לכם גם לשמור על קשר טוב יותר ומיידי עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם, מכיוון שכיום כמעט כל לקוח שתגיעו אליו יעדיף לתקשר איתכם באמצעות הדואר האלקטרוני, ולא באמצעים "מיושנים" כמו טלפון, פקס או אפילו הודעות טקסט.
גם לכם, כמנהלי העסק, יהיה קל יותר לעקוב אחר משימות הניהול השונות דרך האינטרנט – לפעמים אפילו מבלי שתצטרכו להיות נוכחים בעסק עצמו. תקשורת מול עובדים, ספקים, וכל גורם עסקי אחר הופכת לקלה ופשוטה, בתנאי כמובן שדאגתם לתשתית אינטרנט מתאימה, בפס רחב, ובשרידות וזמינות גבוהות. עסקים רבים בוחרים בתקשורת האינטרנט כתשתית לטלפוניה ובכך מוזילים את עלויות השיחות הפנימיות והחיצוניות.
כפי שמומלץ להוציא רישיון עסק באמצעות חברה לרישוי עסקים, כך מומלץ לנהל את שירותי התקשורת והאינטרנט לעסק באמצעות שירותים מנוהלים המסופקים ע"י חברות תקשורת ייעודיות למגזר העסקי.